Francouzský výrobce automobilů Renault by mohl zaniknout, pokud v brzké době nedostane pomoc, která mu umožní čelit dopadům epidemie koronaviru. Prohlásil to francouzský ministr financí Bruno Le Maire. Uvádí se to v článku na serveru iDNES (viz ZDE).
Zachování pracovních míst
„Ano, Renault by mohl přestat existovat,“ řekl Le Maire rozhlasové stanici Europe 1. Renault by měl podle ministra ve Francii zachovat co nejvíce pracovních míst, zároveň by však měl zajistit, že zůstane konkurenceschopný. Automobilka podle svých internetových stránek zaměstnává po celém světě zhruba 180 tisíc lidí, z toho více než čtvrtinu ve Francii. Ve své slovinské divizi Revoz plánuje Renault zrušit 400 z celkem 3 200 pracovních míst, oznámil Revoz v úterý. Firma vyrábí modely Clio, Twingo a elektrický Smart Forfour. Revoz kvůli koronavirové epidemii přerušil výrobu v polovině března, celkem na šest týdnů. Místo dosavadního třísměnného provozu obnoví Revoz výrobu pouze na dvě směny.
Nissan chce propustit 20 tisíc lidí
Renault je dlouholetým partnerem japonské automobilky Nissan Motor. Ta podle páteční zprávy japonské agentury Kjódó zvažuje, že v důsledku koronavirové krize zruší více než 20 tisíc pracovních míst. To odpovídá asi 15 procentům její celkové pracovní síly. Nissan podle zdrojů uvažuje o snížení počtu pracovních míst v Evropě a v některých rozvíjejících se zemích. Chystané propouštění je součástí restrukturalizačního plánu, kterým firma reaguje na pokles prodeje právě v důsledku koronavirové krize. Japonská automobilka koncem dubna oznámila, že její celosvětové prodeje se v březnu meziročně propadly o téměř 43 procent, v Evropě o více než polovinu.
Rudolf Hruboň