Pobočka Sberbank v Praze v ulici Na Příkopě; Foto: Sberbank

Pobočka Sberbank v Praze v ulici Na Příkopě; Foto: Sberbank

Ekonomika

ÚSPĚCH: Ruská Sberbank je dle Brand Finance nejsilnější bankovní značkou světa

Mezinárodní agentura Brand Finance uveřejnila žebříček předních světových značek roku 2018. Ruská banka Sberbank se v kategorii nejsilnějších značek umístila jako nejsilnější bankovní značka na světě. Banka, která působí i v ČR od roku 1993, o tom informovala v tiskové zprávě.(viz ZDE).

Správná strategie

Stejně jako vloni obsadila Sberbank i první příčku v žebříčku nejsilnější a nehodnotnější značky ve střední a východní Evropě. V minulém roce se dle Brand Finance index síly značky Sberbank zvýšil z 90 na 93 bodů a hodnota značky vzrostla z 11,6 miliardy USD na 12,4 miliardy USD. „Ruská bankovní značka poprvé získala prvního místo v globálním žebříčku společnosti Brand Finance,“ komentoval ocenění generální ředitel a předseda představenstva Sberbank Russia Herman Oskarovič Gref a dodal, že „přední umístění v globálním měřítku také ukazuje, že jsme zvolili správnou strategii – strategii zaměřenou na technologické vedení a rozvoj ekosystému produktů a služeb s cílem poskytnout klientům kompletní škálu finančních i nefinančních služeb pro všechny jejich životní situace“.

Dobré obchodní výsledky

K nárůstu hodnoty značky Sberbank přispěly dobré obchodní výsledky. Nepříznivý vliv na hodnotu značky v amerických dolarech ale mělo znehodnocení ruské měny. Brand Finance počítá hodnotu značky pomocí 19 faktorů, jako jsou investice do značky, známost, preference, skóre zaměstnanců, firemní pověst apod. Síla značky je společně se ziskem klíčovým faktorem při určování její hodnoty. Sberbank Russia je největší ruskou bankou a přední globální finanční institucí. Zakladatelem a hlavním akcionářem společnosti je Centrální banka Ruské federace, která vlastní polovinu základního kapitálu banky, druhou polovinu drží ruští a zahraniční investoři.

Rudolf Hruboň