Ilustrační foto: Facebook

Ilustrační foto: Facebook

Domácí

KŠEFT: Seznam vydělává na kampani proti Babišovi miliony. Jeho manažeři se od obsahu zpráv distancují

“Za první den mělo video s novým dílem Zvláštního vyšetřování více než 740 tisíc zhlédnutí. Zájem o něj způsobil, že se v pondělí a v úterý datový tok na webu Seznamu proti předchozímu týdnu ztrojnásobil. Datový tok se po zveřejnění pořadu zvýšil až na 90 Gbit/s, což je o 200 procent více, než je průměr”, uvedla v prohlášení mluvčí společnosti Seznam.cz, která pořad umístila na svůj web, Aneta Kapuciánová (viz ZDE). Hlavní část příjmů společnosti Seznam.cz tvoří příjmy z reklamy, které jsou závislé na sledovanosti, resp. návštěvnosti jejich serverů.

Seznam.cz vydělává miliardy

Jak uvedl nedávno server Novinky.cz (viz ZDE), největší tuzemská internetová firma Seznam.cz loni zvýšila čistý zisk o 21 procent na rekordních 1,34 miliardy korun. Tržby firmě vzrostly o 11 procent na 4,12 miliardy Kč. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti. Seznam.cz patří zakladateli Ivo Lukačovičovi. Podle časopisu Forbes je patnáctým nejbohatším Čechem s majetkem okolo 8,5 miliardy korun (viz ZDE).

Manažeři Seznamu se distancují

Členové představenstva společnosti Seznam.cz Tomáš Kapalín, Ondřej Procházka a Pavel Zima vydali včera prohlášení (viz ZDE), ve kterém se mimo jiné praví:

“Obsah všech redakcí je na vedení společnosti i jejím majiteli zcela nezávislý, o čemž vypovídá i fakt, že členové představenstva byli s obsahem nového dílu pořadu Zvláštní vyšetřování seznámeni až po jeho oficiálním zveřejnění v Televizi Seznam a na webu Seznam Zprávy. Kontrolním mechanismem pro práci redaktorů není v případě médií Seznam.cz vedení či majitel společnosti, ale redakční rady, které přijímají veškeré podněty veřejnosti k práci redakcí.”

Rudolf Hruboň