Ilustrační foto: Facebookový profil Jindřicha Šídla

Ilustrační foto: Facebookový profil Jindřicha Šídla

Domácí

TELEVIZE Seznam v problémech? Odcházejí desítky lidí

Televize Seznam se dostává do složité situace. Velká část pracovníků média, od redaktorů přes koeditory až po techniky a kameramany, podala v posledních týdnech výpověď a další pak výpovědi obdrželi. Celkem odcházejí desítky lidí. Uvádí to ve svém článku portál Info.cz (viz ZDE).

Rozkol s redakcí Seznam zprávy

Důvodem má být mimo jiné rozkol s redakcí webového zpravodajství Seznamu a finanční škrty. Situace v redakci se dramaticky zhoršila před několika měsíci, což časově odpovídá rozdělení redakce na Seznam Zprávy a Televizi Seznam. Zpravodajství Seznamu ve druhé polovině letošního roku prochází významnými změnami. Společná redakce Televize Seznam a Seznam Zpráv byla v září rozdělena na dva samostatné týmy. Televize odchody nepopírá, vysvětluje je ovšem údajně chystanou změnou vysílacího schématu. Od nového roku by tak mělo skončit Ranní vysílání a polední a večerní zprávy.

Na Televizi Seznam se skoro nikdo nedívá

Seznam začal šířit televizní vysílání již od května 2016, ale pouze ve formátu HbbTV („hybridní TV“), který v té době byl schopen přijímat zanedbatelný počet televizních přijímačů. Toto vysílání proto skoro nikdo nesledoval a to bylo také důvodem rozhodnutí vysílání v tomto formátu ukončit a přejít na šíření programu formou klasického televizního vysílání. Přestože majitel Seznamu Ivo Lukačovič musel napumpovat do startu televize stamiliony korun, nedaří se jí zaujmout významnější procento diváků. Důvodů je několik. Počínaje přetrvávající špatnou obrazovou kvalitou přes nezáživné složení programu až po mizerné moderátorské výkony.

Odchod na CNN Prima

Podstatná část redakce a štábu, která opouští Televizi Seznam, zamíří na nově vznikající televizní kanál CNN Prima News. Ta by měla své vysílání spustit příští rok na jaře a personální zajištění vysílání pro ni byla jedna z velkých výzev poslední doby. „Přechod na Primu ale není něco, co bychom explicitně chtěli. Jen již nedokážeme dále pracovat v takto nastavených podmínkách. Z našeho pohledu se vedení jednoznačně postavilo za Seznam Zprávy a televizi jakoby naznačovalo, že není do budoucna priorita,“ uvádí zdroj z TV Seznam, který si nepřeje být jmenován.

Rudolf Hruboň