Jaromír Soukup; Foto: TV Barrandov

Jaromír Soukup; Foto: TV Barrandov

Domácí

TELEVIZE: TV Barrandov vyhrála další soud s vysílací radou

Televize Barrandov uspěla u dalšího soudu se správní žalobou, kterou podala proti pokutě od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Ta stanici uložila sankci 400 000 korun kvůli údajné neobjektivitě v pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa. Uvádí se to v článku na serveru Novinky (viz ZDE).

Údajná neobjektivita

Majitel televize Jaromír Soukup kritizoval v září 2018 ve svém publicistickém pořadu firmy za to, že dostávají pobídky od státu a přitom vyvádějí peníze do zahraničí. Konkrétně jmenoval automobilku Škoda Auto, která nedostala prostor na reakci. Podle srpnového rozhodnutí RRTV měla spáchat televize přestupek proti zákonu o provozování rozhlasového a televizního vysílání, protože prý neposkytovala objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů.

Rada měla posoudit pravdivost

Předseda senátu pražského městského soudu Milan Tauber v pátek konstatoval, že podle judikatury zahrnuje objektivita vysílání dva prvky. Je to jednak správnost a přesnost předkládaných faktů, tedy v podstatě jejich pravdivost, a jednak transparentnost – tedy uvedení pramenů, z nichž jsou fakta čerpána. Ústavní soud přitom konstatoval, že pro naplnění podstaty přestupku nestačí pouze netransparentnost, ale musí být splněn právě i prvek nesprávnosti. Verdikt je pravomocný, RRTV zváží podání kasační stížnosti.

Barrandov uspěl opakovaně

Společnost Barrandov Televizní Studio loni od rady dostala kvůli údajné nevyváženosti pořadů několik pokut. Jedna z nich, 200 000 korun, měla být za tendenčnost reportáže v pořadu Moje zprávy, která se zabývala státními zakázkami pro agenturu Dorland. I v tomto případě se televize obrátila na soud, který jí dal loni rovněž za pravdu.

Rudolf Hruboň