Foto: Repro CNN Prima News

Foto: Repro CNN Prima News

Domácí

ZKLAMÁNÍ: Nová zpravodajská stanice ničím nezaujala

Ostrý start vysílání nové zpravodajské stanice CNN Prima News většinu diváků zklamal. Kdo čekal odvážnější publicistické pohledy zpravodajství Primy byl zklamán. Pod patronací americké CNN vznikla stanice, která se zařadila k mainstreamu.

Kvalitní lidé odešli

Protahované přípravy nové stanice se projevily odejitím těch, kteří nesdílejí “jediný správný pohled na svět.” Architekta celého projektu Martina Ondráčka a Terezy Spencerové, která měla dělat zahraničněpolitickou publicistiku. A po prvním vysílacím dni je jasno. Odejít by mělo víc lidí. To, co předvedla CNN Prima News první den, nebyla profesionální práce. Vypadalo to celé jako prodlužovaná agitka bez znalosti cílové skupiny. Projevilo se to, že do nové stanice přešla spousta těch, co před tím “pohřbili” zpravodajství na TV Seznam. První večerní zprávy, v nichž se ztráceli dva moderátoři v gigantickém, graficky nepřehledném studiu, byly ukázkou ideovosti (Babiš je Zlo) a neznalosti cílové skupiny.

Nejasná cílová skupina

Stanice kromě viditelných profesních selhání má ovšem další problém. Cílovou skupinu. Pro koho vysílá, pokud mixuje průměrné až podprůměrné zpravodajství, pořady o celebritách a autech, trhovecké diskuse s převzatými pořady matky, které ale vysílá se zpožděním? Průměrný divák, který očekává jiné zpravodajství, než najde na Nově nebo na ČT, je divák elementárně informovaný o dění v domácí i zahraniční politice, který čeká alternativu, ne to horší z obou zaběhlých schémat. Očekává nebulvární uchopení zahraničních událostí ve světovém kontextu, ne v kontextu české kotlinky a koktající EU. Očekává nebulvární uchopení domácích událostí s hlubokou znalostí včetně kontextu. Ne faktografickou nepřipravenost a hysterii.

Český trh je malý

Zpravodajské televize nemají v Česku ustláno na růžích. Pamatuje někdo krátký život stanice 24.cz, která byla soukromou předchůdkyní ČT24? Už asi ne. Pamatujeme všichni projekt stanice Z1, která měla být konkurencí čtyřiadvacítky? Trvala necelý rok. Pokud CNN Prima nepřežije, bude muset odepsat obrovské náklady. Což by v důsledku mohlo položit celou skupinu. Česká republika je malý trh. Ze zkušenosti to není trh stavěný na množství čistě zpravodajských stanic. Diváků čistého zpravodajství není mnoho a CNN Prima se zatím nezdá být důvodem, proč opustit ČT24, která je přehlednější a zavedenější a dokáže nabízet i odborné pořady.

Zdroj: Parlamentní listy

Zpracoval Rudolf Hruboň